لینان و همکاران

 

۲۰۱۱

 

عوامل موثر بر سطوح تمایل به کارآفرینی: بررسی نقش آموزش

 

نتایج تحقیق نشان داد که نگرش فردی و کنترل رفتاری ادراک شده مهمترین عوامل موثر بر تمایلات کارآفرینانه هستند. همچنین نقش موثر آموزش در ایجاد این تمایلات و نگرش ها مورد بررسی قرار گرفت.

 
 

تورکر و سلچوک

 

۲۰۰۹

 

کدام عوامل بر تمایلات کارآفرینانه دانشجویان موثرند؟

 

مدل حمایت از کارآفرینی در این تحقیق تاثیر عوامل زمینه ای بر تمایلات کارآفرینانه یعنی عوامل آموزشی، رابطه ای و ساختاری به عنوان عوامل موثر بر تمایلات کارآفرینانه مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان داد که عوامل حمایتی آموزشی و ساختاری بر تمایل دانشجویان به کارآفرینی تاثیر دارند.

 
 

ب: تحقیقات داخلی

 
 

رحمانیان کوشککی و همکاران

 

۱۳۹۱

 

« بررسی عوامل اثرگذار بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه آزاد ایلام

 

اثرات متغییرهای مستقل (باور به خودکارآمدی، نگرش نسبت به کارآفرینی، حمایت خانواده و هنجارهای ذهنی) بر متغیر وابسته (نیات کارآفرینانه دانشجویان) آزموده شد. نتایج نشان داد تمامی متغیرهای مستقل، بغیر از نگرش نسبت به کارآفرینی رابطه مثبت و معناداری با نیت های کارآفرینانه دارند

 
 

آراستی و
همکاران

 

۱۳۹۰

 

نقش آموزش درس “مبانی کارآفرینی” در
قصدکارآفرینی دانشجویان رشته های غیر مدیریت
(مطالعه موردی: دانشکده های هنر و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران)

 

نتایج تحلیل داده ها نشان می دهد که آموزش درس مبانی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان و عوامل تعیین کننده آن شامل نگرش نسبت به رفتار، هنجارهای ذهنی و درک کنترل رفتاری تاثیرگذار است.

 
 

جمشیدی فر و
همکاران

 

۱۳۸۹

 

بررسی عوامل مؤثر بر روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشکده کشاورزی تبریز

 

نتایج نشان داد که ۳۸ درصد دانشجویان به دلایلی از جمله نبود سرمایه یا نبود مهارتهای لازم برای کسب و کار، تمایلی به کارآفرینی ندارند. همچنین نتایج تحلیل مدل لوجیت نشان داد که متغیرهای سن، سطح تحصیلات، دریافت وام، موانع اقتصادی، سابقه فعالیت، درآمد، کسب مهارتهای لازم و ریسک پذیری از عوامل مؤثر برای انگیزه به کارآفرینی از سوی دانشجویان بودند که از بین این متغیرها، سن و موانع اقتصادی اثر معنی دار منفی و بقیه متغیرها اثر معنی دار مثبت داشتند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

 
 

قاسمی و
اسدی

 

۱۳۸۹

 

تحلیل عاملی عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مطالعه موردی: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران)

 

نتایج حاصل از تحلیل عاملی متغیرهای تاثیرگذار در ایجاد روحیه کارآفرینی را در چهار عامل آموزشی، روانشناختی، ارتباطی و دانشگاهی دسته بندی کرد که این چهار عامل در مجموع حدود ۴۶/۵۰ کل واریانس را تبیین نمودند.

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...